Co znaczą statusy śledzenia przesyłek?

Dokładne nazwy poszczególnych statusów przesyłki, jakie są udostępniane w ramach jej śledzenia, mogą się różnić w zależności od firmy kurierskiej. Pod różnymi nazwami kryją się jednak bardzo zbliżone do siebie oznaczenia. Przyjrzyjmy się im bliżej i wyjaśnijmy sobie, co oznaczają poszczególne statusy.

Zarejestrowano dane przesyłki albo wygenerowano etykietę

Śledzenie przesyłki zawsze zaczyna się od tego, że nadawca przygotowuje niezbędną do nadania etykietę. To właśnie podczas tej czynności przesyłce nadawany jest unikalny i indywidualny numer, który można wykorzystać do jej monitorowania.

Przesyłka nadana albo odebrana przez kuriera

Status ten oznacza, że przesyłka wyruszyła już w drogę i od tego momentu śledzenie przesyłki ma już sens, bo kolejne zmiany będą równoznaczne z tym, że paczka jest na kolejnym etapie swojej drogi.

Przyjęta w oddziale lub przyjęta w centrum dystrybucji

Kurier przewozi przesyłkę do centrum logistycznego, z którego będzie mogła ruszyć już w drogę do odbiorcy. Przesyłki w oddziale są sortowane zgodnie z lokalizacjami adresatów i przygotowywane do ich przekazania dalej.

Wydano do doręczenia

Ten status oznacza, że paczkę ma na swoim samochodzie kurier, który dostarcza przesyłki w określonym rejonie. Dla odbiorców taki status jest znakiem, że powinni oczekiwać kuriera pod adresem, który podali nadawcy paczki. Czasami kurier dzwoni, by upewnić się, że adresat rzeczywiście jest obecny. Nie ma jednak takiego obowiązku, więc taki telefon nie jest regułą. Taki status zwykle pojawia się na stronie internetowej już rano, ale próba dostarczenia zostanie podjęta w czasie trwania całego dnia roboczego. Niektóre firmy podają przybliżoną godzinę, ale nie jest to regułą.

Awizowano i zwrot

W przypadku, w którym przesyłka nie została odebrana przez adresata, może ona zostać awizowana lub zwrócona do nadawcy. W takim wypadku śledzenie przesyłki jest szczególnie ważne, bo pozwala na zlokalizowanie paczki i sprawdzenie, gdzie aktualnie się znajduje. To ostatnia szansa dla odbiorcy na podjęcie działania.